НАШ ЧИКА БРАНКО – ЛЕГЕНДА О БРАНКУ ПЕШИЋУ
Четвртог фебруара навршило се 31 година од смрти великог градитеља и најпопуларнијег градоначелника у историји Београда – Бранка Пешића. Предратни СКОЈ-евац, првоборац, учесник битке на Сутјесци тешко рањaваног у ослобађању Бијељине 1943… по речима његове бивше супруге Загорке Голубовић – Бранко је био заиста племенит човек и искрени комуниста.
Био је председник земунске општине од 1955. до 1958. и председник Скупштине града од 1965. до 1974 године.
За разлику од већине политичара није користио привилегије које му је положај доносио: никада није узео стан од државе већ је остао да живи у кући коју је још његов деда направио у Земуну, сам је возио свој ауто (иако је имао право на шофера и пратњу), враћао је дневнице које је добијао за путовања и накнаде за чланство у разним комисијама, није отишао на лечење у иностранство када се тешко разболео…Волео је кафане (иако је пио само киселу воду) и није их затварао (као већина градоначелника после њега), а и лепо је певао (нарочито бећарце). Визионар, домаћин, вредан и способан човек који је важним и великим пројектима променио лице града.
За време док је био први човек Београда направљени су: мост Газела”,Мостарска петља, петља код Аутокоманде, део аутопута који пролази кроз град, Музеј савремене уметности, хотел Југославија, хала Пинки, хала спортова на Новом Београду, спортски центар Шумице, спортски центар Олимп, спортски центар Бањица, хала Пионир, спортски центар “25. мај”, спортски центар Врачар, Теразијски тунел, палата “Београд” (Београђанка), блокови 45 и 70, Институт за кардиоваскуларне болести “Дедиње”, изграђене су обалоутврде и шеталишта дуж Саве и Дунава, вештачко језеро на Ади Циганлији, управна зграда и први спортски терени, започета је реконструкција београдског железничког чвора (изградња новог железничког моста преко Саве и нове станице “Прокоп”), започета је изградња Западне капије Београда (Genex кула) и Источне капије Београда (солитери Рудо), започет је пројекат изградње метроа, изграђено је у Београду 81.000 станова …
Објекти направљени у његово време нису још превазиђени, а властима после њега је био проблем и да их одржавају, а камоли да достигну његово дело.
ПРИЧЕ И ЛЕГЕНДЕ О БРАНКУ ПЕШИЋУ
У Београду је био популаран скоро колико и Тито, тако да и данас од њему круже разне “урбане легенде” :
* једна од легенди везаних за Бранка Пешића каже да је на почетку свог мандата Тита провозао колима кроз Београд и показао му шта све то недостаје Београду да бих био метропола каква заслужује да буде главни град Југославије тада водеће земље Покрета несврстаних; тада је добио Титову подршку у реализацијих капиталних подухвата на изградњи Београда, који су због своје скупоће тада имали велики број критичара.
* најчешће се улицама Београда и Земуна возио приватним колима марке Пежо и често успут возио своје суграђане, који су немало пута били изненађени да им се градоначелник понуди за вожњу.
* Бранко је имао веома добар однос са грађанима, они су често долазили код њега кући да му се пожале на разне недаће, а и његов број телефона су скоро сви знали и били слободни да га позову. Један од урбаних легенди каже: једне ноћи, негде у Старом граду, пукла је широка водоводна цев и један грађанин се сети и у пола три ујутру позове градоначелника, јер ко ће да санира хаварију ако не он. Бранко се некако пробудио, и онако бунован обећао грађанину да ће ствар бити решена, и замоли га да он остави број телефона. И заиста, екипе су брзо изашле, и до поднева рупа на цеви је била запушена. Следећег јутра, у пола три, Бранко позове онога на остављени број и рече му како је ствар са хаваријом решена.
* Бранко је био велики боем, јако је волео друштво и кафану, али није пио алкохол. Посебно је волео музику, највише тамбураше. Такође је био и велики љубитељ спорта, поготово фудбала и бокса. Као великом љубитељу бокса није му било страно ни да се потуче – једном се потукао са двојицом силеџија који су на улици тукли милиционера, због написане казне, а једном се потукао са пијаним гостима, који су у кафани која се налазила преко пута његове куће малтретирали остале госте.
* Када је септембра 1970. на путу за Норвешку доживео срчани удар, прекинуо је пут и вратио се кући, а већ на аеродрому прво што је питао сараднике који су га дочекали било је да ли за „Газелу“ има довољно арматуре.
* У Кабинету Бранка Пешића док је био председник Скупштине града своју политички каријеру 1966. године започео тада млади правник и партијски активиста Слободан Милошевић, који је био референт за информисање. Милошевић се није дуго задржао на овој функцији јер је прешао у фирму Техногас. У време када је Бранко Пешић био у болници пред смрт, почетком 1986. године, често су га посећивали Слободан Милошевић, тада председник Градског комитета СК Београда и Иван Станболић, тада председник ЦК СК Србије.
Приредио : Косач – Народни фронт