ИНТЕРЕС ГУТА “КОЛИБРИЋ” КОАЛИЦИЈЕ
Ех, сада морам прво објаснити појам метафоричког израза “колибрић”… Колибрић је у бившој држави био популарни назив за марку малог мопеда, а некад га је желио имати сваки момак. Но, мана тог мопеда је што је био мали и често кад би момци ишли дјевојкама бирали су алтернативне путеве како би што прије дошли до њих. Онда није било пуно асфалтираних путева већ би најчешће возили насипима који су ипак били равнији од макадамске израубане цесте. Е сад до изражаја долази мана тог мопеда… Наиме, често би већ попити момци возили кроз непокошен коров по насипу и прекасно би уочили испред себе затворену рампу. Колибрић би прошао испод ње, али би возач остао висити на њој.
Тако је то и у политици… Ниже рангиране странке желе формирати коалиције што не значи да то мора бити нужно лоше, али мала или нова странка има добре намјере; но не може их испунити сама и за то постоји коалиција. Ипак, скоро у преко 90% случајева дође до ефекта “колибрић” кад је крајни домет најчешће интерес. Јер, понекад сте и великој (већој) странци само адут којим ће доћи до зацртаног циља. Што значи да је ваша сврха остати висити на рампи.
Из протеклих четврт стољећа је видљиво камо нас све скупа довео” колибрић” балканске политике, али је показао горући проблем (не досљедност и константно обмањивање бирачког тијела)…И то је довело до апстиненције субјективне свијести. Што се догађа тада? И великим страначким базама је потребно створити увјете за апсолутну већину и то чине коалирањем… примјер : ХДЗ и МОСТ. А након додатног куповања времена ХДЗ је “прогутао” и испљунуо МОСТ. И сада је јасно да је интерес био главни циљ коалиције. МОСТ иако је имао добре намјере тиме је постао сметња и судбина му је била остати висити на рампи, а други возач је спремно дочекао прилику да сједне на колибрића и настави служити сврси – први доћи дјевојци.
Славонски Бећар, Народни фронт