Габриела Васић: Чип трип

Који је заправо смисао ове фарсичне акције коју је припремила Влада Република Србија својим грађанима у процесу модернизације и дигитализације здравствене заштите?
Ако се зна да у Србији живи око 7.000.000 грађана и претпоставка је да скоро 90% грађана користи услуге здравствене заштите,
лако је срачунати која је добит у целом овом подухвату дигитализације легитимација.
Можемо помножити 7.000.000 са 400,00 дин. и добити фрапантну цифру од 28000000000, 00 дин. или око 22.000.000 ЕУР
Недавно држава је увела уредбу по којој сви осигураници здравствене заштите имају обавезу да до краја године изваде своје нове, пластичне, чиповане легитимације. Држава је одлучила да уведе дигиталну контролу над системом здравствене заштите и да модернизује ову област, за шта је ангажовала стручњаке из ИТ који су припремили нови сајт и систем кодирања и регрутовања корисника здравствене заштите.
Међутим, дизајн и садржај сајта, нису креирани тако да корисницима олакшају сналажење у процесу регистрације за дигиталне здравствене легитимације, јер су информације на сајту бескорисне, инструкције нефункционалне а процедуре замршене.
Поред тога, намеће се питање, зашто би грађани који имају приступ интернету, уопште и морали да стоје у редовима да би предали захтев за вађење ове легитимације (јер то није лична карта и не треба отисак прста, ваља ?!), и зашто таква опција не постоји на самом сајту?
Да је неко интелигентан дизајнирао овај сајт, а према налогу одговорних из РФЗО, осмислио би апликацију којом је могуће извести онлине регистрацију, уз “уплоад” фотодокумената и уплате, а све би се дало регулисати уз помоћ мобилног телефона. Али, у Србији је дигитализација фарса и заправо ништа није онако како изгледа, и још не функционише како треба! При томе, не сумњам да је доста новаца грађана уложено у дизајн овог сајта који има јако пуно мана и не служи својој сврси. Све то за последицу има енормне гужве, нервозу и губљење времена за грађане који по локалним центрима за здравствено осигурање чекају сатима на свој ред за шалтер у колони!
Редови грађана и гужве у локалним центрима осигурања су евидентни, и са улице, а било је и случајева који су завршили на ургентном улсед губитка свести корисника који су стајали и дуже од сат времена у реду чекајући да дођу на ред на шалтеру. Службеници нису овлашћени да дају информације о протоколу за вађење овог документа и грађани су упућени на званични сајт РФЗО – Републичког фонда здравственог осигурања.
Међутим, пракса је показала да је сајт само изговор за откачињања грађана који су већ провели време у реду, које им нико не плаћа, а које се негде мери и са по два сата, јер кад стигну у ред, испред њих има бар 30 људи који стоје у реду да би предали своју документацију за вађење нове здравствене легитимације, на коју ће, пак, чекати бар 3 месеца, и опет провести време у реду за шалтер. Ситуација је таква да пошто дођете на ред, не можете добити ни помоћ, ни информацију од значаја, све и ако познајете службеника, јер таква су правила службе! Потребно је да се сами снађете и информишете путем сајта, који ће вас затрпати са хрпом неупотребљивх података и збунити вас а да при тиме нећете добити адекватне информације како да регулишете своју заштиту, и попуните уплатницу. На сајту постоји калкулатор који израчунава код корисника (КК), и потребно је да знате или свој матични број, или ако сте правно лице, ПИБ. Поред тога, потребно је да пронађете и шифру плаћања (на посебној страници сајта), код општине или града и да све то склопите у свој јединствени код и позив на број, приликом уплате. Заправо, треба да видите који је код општине, испред додајте нулу! Затим, убаците тај код и свој ЈМБГ у калкулатор на дну станице (КК) и добићете своју јединствену шифру, додајте нулу испред. Али, све вам то неће много значити, јер заправо цео тај систем не функционише! Све ово је део шифре за плаћање, тзв. Позив на број, 97 или 22, који треба да унесете испод рачуна РФЗО, али не мора тако!
Будући да живимо у Србији и велики број грађана, нарочито старијих, није у могућности да приступи ни рачунару, ни интернету, а питање је како би се оних 1.000.000 регистрованих неписмених грађана снашло приликом читања, јер, немају елементарну писменост ?! Питање је како се њихово осигурање може регулисати, уколико им службеник не помогне и не да правовремену информацију или им не да одштампану инструкцију за попуњавање признанице за плаћање. И стари и немоћни ће такође, без икакве предности и привилегија чекати у реду по неколико пута и неколико сати без да добију помоћ око упутстава за попуњавање формулара и уплатнице! Колико још људи треба да падне у несвест и позли им док чекају у загушљивим шалтер салама осигуравајућих филијала? Све то смо већ доживели код вађења личних докумената, а ово је само још једна у низу од обавеза грађана које намеће држава, не би ли их оглобио! Ту нема никакве ни социјалне ни здравствене политике и начин на који се спроводи ова регистрација за вађење здравствених документа је крајње нехумана и нефукционална и једину корист од целог овог “посла”, имају представници власти и фирме које спроводе “дигитализацију”!
Ипак, дигитална пракса и искуство у Србији су на нивоу анегдоте! Све иако сте успели да схватите инструкције при обрачуну свог јединственог корисничког кода, тај код неће бити препознат у банци или пошти, приликом уплате. Једноставно, систем не функционише! Сајт ће вам израчунати ваш јединствени код, који систем за плаћање неће верификовати, јер је све заправо фарса. И опет долазимо до оне Алан Фордовске “пословице”: Зашто једноставно, кад може компликовано ?! Пошто већ будете изашли из реда, и отишли да извршите уплату за нову здравствену легитимацију, мораћете опет да дођете на шалтер РФЗО, претходно чекајући опет у реду бар 1х и жалите се, и онда ако је службеница добре воље, можда и добијете листић са подацима за уплату, који немају ваш код, него шифру филијале општине на којој сте пријављени, а на уплатници ћете унети своје податке, а све то је могао службеник РФЗО да вам уручи када сте након узалудног стајања у реду, коначно и стигли до шалтера и распитивали се за начин уплате средстава (400,00 дин.) за нову здраствену легитимацију, и нисте добили информацију, јер он / а / аније овлашћен и има превише посла, забога! Такође, може вам се догодити да и кад извадите ову легитимацију, она не буде употребљива, јер читачи у домовима здравља, не функционишу, и биће вам потребна стара, картонска књижица, где су ваши подаци видљиви. Сад сте већ два пута стајали у реду, и трећи пут ћете ићи на шалтер, да однесете уплатницу, а четврти, кад вас позову да подигнете своју нову књижицу! Онда се питате, чему све то, јер није тешко увидети колико је све ово, заправо бесмислено!
Који је заправо смисао ове фарсичне акције коју је припремила Влада Република Србија својим грађанима у процесу модернизације и дигитализације здравствене заштите? Ако се зна да у Србији живи око 7.000.000 грађана и претпоставка је да скоро 90% грађана користи услуге здравствене заштите, лако је срачунати која је добит у целом овом подухвату дигитализације легитимација. Можемо помножити 7.000.000 са 400,00 дин. и добити фрапантну цифру од 28000000000, 00 дин. или око 22.000.000 ЕУР или цирка 20.000.000 КМ.
Цео смисао ове модернизације је заправо још једна врста изнуде коју је власт смислила како би попунила рупе у буџету на основу обавезујуће партиципације грађана, њихових права, новца и времена које је, опет без икакве надокнаде за грађане, утрошено за ову сулуду акцију! Тако држава Србија заправо замлаћују грађане да се здравствено осигурање модернизовало, док у пракси, ништа од свега овога заправо не функционише, јер цео овај систем не функционише, јер на власти имамо Мајсторе привида, који нам спремају спектакл за све наше паре и за сво наше , бесплатно време! Докле овако? Има ли краја овом лудилу у земљи Србији и колико још пута ће власт капитализовати наше животе, здравље, и статус грађанина?
преузето са
https://recooking.wordpress.com
I really like it when individuals get together and share opinions.
Great site, continue the good work!
Hi, Neat post. There is an issue together with your website in internet explorer, might
check this? IE nonetheless is the marketplace leader and a big component
to other people will omit your magnificent writing due to this problem.
Thanks for offering this fascinating glimpse into the evolving world of technology and innovation. Her insights into the latest developments surrounding microchips provide a thought-provoking take on how these advancements are shaping industries and our daily lives. The depth of analysis and clarity of the content make this blog an engaging read for tech enthusiasts and professionals alike. Keep up the great work!
“Gabriela Vasić’s ‘Chip Trip’ is an absolute game-changer! The innovative approach and captivating design really set it apart. Can’t wait to see how this unfolds and what new trends it might inspire in the industry. Kudos for pushing the boundaries and offering something truly unique!”
“Wow, Gabriela Vasić’s ‘Chip Trip’ is a brilliant fusion of creativity and technology! The concept is fresh and exciting, and it’s clear a lot of thought went into it. Looking forward to seeing how this will influence future projects. Great job!”
Chip Trip’ by Gabriela Vasić is a standout piece! The originality and execution are impressive. It’s always thrilling to see innovative work like this that challenges the norm and offers something new. Excited to follow the journey of this project!